Consegna PC: 76,3 milioni di unità nel primo trimestre del 2013 in calo del -13,9%
Le spedizioni di PC Pubblica la diminuzione più significativa mai in un quartiere unico, Secondo IDC 10 Apr 2013 Framingham, Mass., 10 Aprile 2013 - le spedizioni di PC nel mondo è pari a 76,3 milioni di unità nel primo trimestre del 2013 (1Q13), in calo del -13,9% rispetto allo stesso trimestre del 2012 e peggiore della previsione calo del -7,7%, in base di International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly PC Tracker. L'entità della contrazione anno su anno ha segnato il peggior trimestre dal IDC ha iniziato a monitorare il mercato dei PC trimestrale nel 1994. I risultati hanno anche segnato il quarto trimestre consecutivo di spedizione di anno in anno declino.
Le consegne di PC hanno registrato la diminuzione più significativa in un unico quadrimentre negli ultimi anni.
Le consegne di PC nel mondo sono state pari a 76,3 milioni di unità nel primo trimestre del 2013 (1Q13), in calo del -13,9% rispetto allo stesso trimestre del 2012 e peggiore della previsione del -7,7%.
FONTE: IDC
Worldwide PC shipments totaled 76.3 million units in the first quarter of 2013 (1Q13), down -13.9% compared to the same quarter in 2012 and worse than the forecast decline of -7.7%, according to the International Data Corporation (IDC) Worldwide Quarterly PC Tracker. The extent of the year-on-year contraction marked the worst quarter since IDC began tracking the PC market quarterly in 1994. The results also marked the fourth consecutive quarter of year-on-year shipment declines.
Despite some mild improvement in the economic environment and some new PC models offering Windows 8, PC shipments were down significantly across all regions compared to a year ago. Fading Mini Notebook shipments have taken a big chunk out of the low-end market while tablets and smartphones continue to divert consumer spending. PC industry efforts to offer touch capabilities and ultraslim systems have been hampered by traditional barriers of price and component supply, as well as a weak reception for Windows 8. The PC industry is struggling to identify innovations that differentiate PCs from other products and inspire consumers to buy, and instead is meeting significant resistance to changes perceived as cumbersome or costly.